خیم اسلام ایران آمادگی اسلامی اقتصادی

خیم: اسلام ایران آمادگی اسلامی اقتصادی پاکستان اسلام آباد وزیر امورخارجه

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار کنکور و دانشگاه اصلاح‌طلبم و راه فرجي‌دانا را ادامه مي‌دهم / آخرين گزينه وزارت علوم

«آقای فرجی دانا بر اساس همان سوابق قبلی ما را به درد سر انداخت و درست یک هفته بعد از این که من آمدم، رفت. قطعا من راه فرجی دانا را ادامه می‌دهم.» 

اصلاح‌طلبم و راه فرجي‌دانا را ادامه مي‌دهم / آخرين گزينه وزارت علوم

آخرين گزينه وزارت علوم: اصلاح طلبم و راه فرجي دانا را ادامه مي دهم

عبارات مهم : معرفی

«آقای فرجی دانا بر اساس همان سوابق قبلی ما را به درد سر انداخت و درست یک هفته بعد از این که من آمدم، رفت. قطعا من راه فرجی دانا را ادامه می دهم.»

به گزارش اعتماد؛«رفت و آمد سه وزیر در فاصله چهار سال موجب شد که حسن روحانی، رییس جمهور با وسواس بیشتری گزینه مورد نظر خود جهت وزارت علوم را معرفی کند. بعد از معرفی جعفر میلی منفرد (گزینه ای که رای اعتماد نگرفت)، رضا فرجی دانا (وزیری که استیضاح شد)، محمود نیلی و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی (گزینه هایی که باز هم رای اعتماد نگرفتند) و محمد فرهادی نمی شد هر فردی را به مجلس معرفی کرد و آن داستان رای اعتماد نگرفتن را تکرار کرد.

اصلاح‌طلبم و راه فرجي‌دانا را ادامه مي‌دهم / آخرين گزينه وزارت علوم

از همین رو روحانی وقت بیشتری را صرف کرد و نهایتا به منصور غلامی رسید. پیش از او اسامی دیگری نشنیده می شد. از فرجی دانا و نیلی احمد آبادی گرفته تا جواد اطاعت و علی خاکی صدیق. تاخیر در معرفی وزیر علوم امیدواری به معرفی یک وزیر زن و فرستادن الهام امین زاده به این وزارتخانه را زیاد کرده بود ولی این طور نشد. بررسی فهرست حدودا ٢٠ نفره از اساتید دانشگاه ها و وزرای سابق نهایتا به اینجا رسید که منصور غلامی، رییس دانشگاه بوعلی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی معرفی شود. غلامی خود را اصلاح طلب می داند و در گفت وگو با «اعتماد» به دانشجویان اطمینان خاطر می دهد که همه تلاش خود را می کند تا در چارچوب قانون واختیارات وزارت علوم فضایی امن جهت فعالیت تشکل های دانشجویی ایجاد کند.

معرفی شما به عنوان گزینه وزارت علوم در دولت نهایی شده است است؟

از من خواسته اند که برنامه خود را نهایتا تا امروز تحویل دهم. ادامه فرآیند یعنی ارایه برنامه به مجلس، دست رییس جمهور است و نمی دانم که قطعا نهایی می شود یا خیر.

«آقای فرجی دانا بر اساس همان سوابق قبلی ما را به درد سر انداخت و درست یک هفته بعد از این که من آمدم، رفت. قطعا من راه فرجی دانا را ادامه می‌دهم.» 

شما با آقای روحانی نیز حتما دیدار داشته اید، لطفا بفرمایید که خواسته رییس جمهور از شما به عنوان وزیر علوم مشخصا چیست؟

بله، معمولا در این نشست ها بحث های کلی مطرح می شود. ایشان تاکیداتی در مورد تلاش جهت کم کردن اتکای دانشگاه ها به بودجه های دولتی داشتند. همچنین احترام به حقوق شهروندی مجموعه اساتید، دانشجویان، کارکنان به خصوص احترام به همه اقشار از لحاظ تفکرات و اعتقادات. آقای رییس جمهور همچنین بر ایجاد نگاه علمی، اجتماعی و ایجاد فضای امن جهت همه مجموعه های تفکرات درون نظام ذیل سایه اعتقادات و اخلاق اسلامی تاکید کردند.

برنامه شما در مورد فضا و فعالیت های غیر علمی دانشگاه چیست؟

تلاش من این است یک فضای امن، با نشاط و پویا جهت فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشجویان در چارچوب قوانین و مقررات حاکم بر فضای دانشگاهی فراهم شود. در برنامه به این مباحث تاکید داریم. همچنین به نگاه جامع و والایی که مقام رهبری در مورد گفتمان و آزاداندیشی دارند، توجه کرده و تلاش می کنیم که آن را تامین کنیم.

اصلاح‌طلبم و راه فرجي‌دانا را ادامه مي‌دهم / آخرين گزينه وزارت علوم

حتما اطلاع دارید که در اینترنت صدای موافق حضور شما در وزارت علوم شنیده نمی شود. در دوران مدیریت خود در دانشگاه همدان چقدر این موارد را جهت تشکل های دانشجویی عملیاتی کردید؟

من در دو دوره یعنی در ٨ سال دولت آقای خاتمی رییس دانشگاه بوعلی بودم. این دوره در ذهن همه دانشجویانی که آنجا تحصیل کردند، هست. دانشگاه بوعلی سینا از جمله دانشگاه های خیلی فعال در فعالیت های سیاسی و اجتماعی بود. با در نظرگرفتن این که در فاصله هشت ساله دولت های نهم و دهم عوض کردن رویکردهایی در فضای دانشگاهی مشاهده می شد، مدیریت ما در سه سال گذشته توانست به دو تشکل سیاسی، فرهنگی دانشجویی با تفکر اعتدال و اصلاحات مجوز فعالیت دهد تا در کنار تشکل های عمدتا اصولگرایی باقی مانده از سال های اخیر، فعالیت کنند.

«آقای فرجی دانا بر اساس همان سوابق قبلی ما را به درد سر انداخت و درست یک هفته بعد از این که من آمدم، رفت. قطعا من راه فرجی دانا را ادامه می‌دهم.» 

البته دومین تشکل همین روزهای اخیر موافقت اصولی را گرفته است و ان شاءالله بعد از گذشت این یک هفته، ١٠ روزنامه فعالیت قطعی خود را می گیرد. علاوه بر این تعداد قابل توجهی از کانون های علمی فرهنگی فضای با نشاطی را جهت فعالیت های دانشجویی در این دانشگاه فراهم کرده هست. دانشگاه بوعلی طی دو سال گذشته بیشترین کرسی آزاداندیشی را نسبت به دانشگاه های دیگر داشته هست. فعالیت هایی از این قبیل معمولا در حوزه معاونت اجتماعی است و انجام می شود.

در مورد انتقادات مطرح شده است چه نظری دارید؟

نقدهایی که شده است با نگاه های خاصی است و اغلب از همدان شروع شده است هست. ما شواهد را به دوستان نشان دادیم متوجه شدند آن چه گفته می شود با آن چه در واقعیت اتفاق افتاده هست، تفاوت بسیاری است.

اصلاح‌طلبم و راه فرجي‌دانا را ادامه مي‌دهم / آخرين گزينه وزارت علوم

شما خود را اصلاح طلب می دانید؟

من از بنیانگذاران انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها در سال ٦٦ هستم و بیش از ١٦ سال مسئول انجمن اسلامی مدرسین در حوزه همدان بودم. در دولت اصلاحات رییس دانشگاه بودم و عملکردم مشخص هست. در دولت نهم و دهم مسئولیتی نداشتم و در دولت یازدهم با اصرار آقای دکتر فرجی دانا ریاست دانشگاه را پذیرفتم و در حال حاضر نیز که بحث وزارت من مطرح است و ان شاءالله نتیجه آن تا چند روز آینده مشخص تر می شود.

دوران کوتاه ولی موثر آقای فرجی دانا جهت دانشجویان خیلی محل رجوع هست. شما همان راه را خواهید رفت؟

آقای فرجی دانا بر اساس همان سوابق قبلی ما را به دردسر انداخت و درست یک هفته بعد از این که من آمدم، رفت. قطعا من راه فرجی دانا را ادامه می دهم. توجه داشته باشید که در مورد انتظارات یک سری محدودیت های قانونی داریم و از یک سو با فضاهای موجود مواجه هستیم. قطعا فضاهای موجود در جامعه، شرکت ها و نهادهای متفاوت فضای سال ٧٦ و ٨٠ و ٨٣ نیست.

دانشجویان جوان خاطرات آن دوره را می خوانند و انتظار تکرار همان فضاها را دارند. نمی گویم که آن فضا کاملا خوب بود ولی بالاخره شادابی و شوری بود. فضا باز بود و البته عوارض خودش را نیز داشت. دوستان جوان انتظار دارند که مجموعه جدیدی که با عنوان اصلاح طلبی می آید، این فضا را تکرار کند. این درحالی است که ضرورت ها، نیاز ها، برنامه ها و فعالیت های سیاسی، اجتماعی ما باید منطبق با شرایط روز و نگاه رو به آینده باشد. نباید به گذشته برگردیم و باید فکر کنیم که فعالیت های دانشجویی در آینده چه کمکی خواهد کرد. باید به این توجه داشته باشیم که دانشجویان امروز چگونه به مدیران آینده تبدیل می شوند.

دانشجویان خیال ارزش راحت باشد که شما محدودیتی جهت آنها ایجاد نمی کنید؟

اگر بحث های قانونی و اختیارات مجموعه وزارت علوم ایجاب کند تا حد نهایت جهت دانشجویانی که فعالیت های صحیح، منطقی و در جهت مصالح کشور و نظام انجام می دهند، فضای فعالیت امن را فراهم خواهیم کرد.

شما در ماجرای صحبت آقای آقاجری در همدان، رییس بوعلی بودید؟

بله، من تا سال ٨٤ رییس دانشگاه بودم. قضیه آقای آقاجری نیز قبل از ٨٤ و بیرون از دانشگاه اتفاق افتاد. او در کانون معلمان صحبت کرد و چون داخل دانشگاه نبود، افراد آزاد نیز شرکت کرده بودند. درد سر نیز به خاطر حضور همین افراد غیر دانشگاهی ایجاد شد. من در آن دوره و قبل از آن رییس دانشگاه بودم ولی عنوان خارج از دانشگاه اتفاق افتاده بود.

به شما به عنوان رییس دانشگاه اعتراض نشد؟

در مورد آقای آقاجری اعتراضی به بنده نشد. چون دانشگاه نقشی در برنامه نداشت. دعوت کننده این مراسم حزب همکاری بود و کل برنامه بیرون از دانشگاه انجام شد. به هر حال فضای همدان نیز تند بود و آن ماجرا پیش آمد.

فکر می کنید مجلس شورای اسلامی به شما رای اعتماد بدهد؟

مطمئن هستم مجلس محترم آن چه به نفع کشور و آموزش عالی خواهد بود را انجام خواهد داد.

واژه های کلیدی: معرفی | اعتماد | فعالیت | برنامه | دانشگاه | دانشگاه | دانشجویان | وزارت علوم

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه